مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران درخصوص سرانجام پل بعثت در منطقه ۱۶ شهرداری تهران با اشاره به اینکه پل بعثت برای اهداف کوتاه‌مدت و موقت در اواخر دهه ۶۰ ساخته شد، افزود: در کمتر از دو ماه پل بعثت را بر روی خطوط راه‌آهن که از آن محدوده عبور می‌کرد، ساختند.

وی ادامه داد: این پل ۳۱۰ متر طول با عرض ۲۰ متر تنها دو خط عبوری را پوشش می‌دهد و از آنجایی که طراحی و ساخت این پل طی زمان کوتاهی انجام شده بود از اواخر دهه ۷۰ مطالعات و بررسی‌های دوره‌ای پل بعثت آغاز شد و بررسی‌ها نشان داد که عرض کم و شیب تند پل و همچنین گاباری و ارتفاع کم نسبت به خطوط ریلی که دقیقا از زیر پل تردد می‌کنند موجب شده که پل کارآیی لازم را نداشته باشد.

دیگران هم خوانده اند:  تدابیری برای کمک به کودکان بدسرپرست

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه پایش رفتار لرزه‌ای پل بعثت نشان‌دهنده عدم استحکام سازه در زمان وقوع زمین‌لرزه‌های شدید است، گفت: مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای این پل توجیه فنی و اقتصادی نداشت و وجود چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های همسطح شهید رجایی و خزانه بخارایی در بزرگراه بعثت و وجود دوربرگردان‌های همسطح و ناایمن در این بزرگراه سبب شد که مدیران شهری به طراحی پل جدید تأکید کنند.

صداقتی با بیان اینکه قطعا اجرای ساخت پل جدید بعد از جمع‌آوری پل موجود و جابه‌جایی‌های متعدد ترافیکی در این بزرگراه امکان‌پذیر خواهد بود، در تشریح ویژگی‌های پل جدید، تصریح کرد: در طرح جدید، پل از غرب خیابان رجایی شروع شده و با عبور از تقاطع‌های شهید رجایی، راه‌آهن و مترو و در ادامه عبور از روی خیابان شهید بخارایی در محدوده بوستان بعثت به سطح صفر برمی‌گردد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پل با احتساب شیب‌راهه‌ها ۱۹۰۰ متر خواهد بود که ۴۵ متر عرض تقریبی آن خواهد بود و شامل سه خط تندرو و دو خط کندرو و یک پیاده‌رو در هر مسیر خواهد بود و این در حالی است که دو رمپ ورودی و دو رمپ خروجی برای آن برای دسترسی به ترمینال جنوب، خیابان شهید رجایی و خیابان شهید بخارایی تعبیه شده است.

دیگران هم خوانده اند:  اتمام عملیات عمرانی پایانه شرق در انتهای خرداد-پیام امروز – مجله خبری پیام روز-چه خبر مبرا

وی با بیان اینکه با جمع‌آوری پل قدیمی و احداث پل جدید عملا ظرفیت جنوبی‌ترین بزرگراه شهر تهران بعد از کمربندی آزادگان افزایش می‌یابد، در مورد زمان ساخت این پل، گفت: به نظر می‌رسد که ساخت پل جدید دو ساله به اتمام برسد و با اجرای آن شاهد روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک غرب بزرگراه بعثت و حذف چراغ‌های راهنمایی دو تقاطع شهید بخارایی و رجایی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *